• Cases / Pitches / NS Lowlands Infographic
  • NS Lowlands 2015
    Case:
    NS/Lowands Infographic


    Opdrachtgever:
    Nationale Spoorwegen

    Organisator:
    Brandfighters

    Solo-opdracht

    Gebruikte Programma's:
    Illustrator, Photoshop

    Opdrachtbeschrijving:

    Een infographic ontwerpen over de relatie tussen de Nederlandse Spoorwegen en het festival Lowlands.

    Uitvoering:

    Als ik denk aan Lowlands dan denk ik naast dat het een groot/gewild festival is, ook aan zijn herkenbare logo. Een robot-gezicht!

    Toen ik het Lowlands logo van 2015 nader ging bekijken kwam ik erachter dat er in de rechteroog een illustratie zat wat wij vaak als haltepunt zien bij een metrokaart.Dat was een EUREKA-moment! Want vanaf toen ging het storm met mijn brainSTORM.

    Deze zogenaamde ‘haltepunt’ heb ik verder doorgetrokken in het ontwerp ,en hierbij de plaatsnamen erbij gezet van de desbetreffende haltepunten waar de festivalbezoekers met de trein moeten uitstappen.

    Omdat dit een media-uiting voor de Nederlandse Spoorwegen was heb ik hun huisstijl-kleuren gebruikt.De illustratie zelf zorgde namelijk al voor dat het festival werd herkend dus om het meer NS te laten lijken heb ik deze kleuren toegepast.

    Als laatste moest er kort en bondig uitgelegd worden waar deze post voor diende. De NS heeft geen halte die echt bij Lowlands stopt, maar ze helpen je wel een stap dichter bij te komen. Vandaar de tekst: “Wij helpen jou dit weekend een stapje dichter bij Lowlands 2015 te brengen.”

    Werkwijze 1
    Werkwijze 2
    Werkwijze 3
    Werkwijze 4
    Werkwijze 5